Conf. Univ. Dr. Florinda Golu | e-mail: florinda.golu@fpse.unibuc.ro | CV | Profil Google

Florinda Golu a absolvit în anul 2003 la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, specializarea Psihologie. În anul 2005 şi-a luat masteratul în Psihodiagnostic şi Psihoterapie, iar în anul 2008 i-a fost acordat titlul de doctor în psihologie. Din anul 2004 este cadru didactic titular al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, Departamentul de Psihologie, iar din anul 2013 este coordonatorul programului de masterat „Evaluare şi intervenţie psihologică în domeniul educaţional” şi titulara mai multor discipline de profil. În anul 2017 a obținut dreptul de a coordona doctorate în psihologie, domeniile de inters științific fiind psihologia dezvoltării și a educației, evaluarea psihologică, psihologia clinică, consilierea psihologică și educațională.

Este autoarea a mai multor cărţi de unic autor şi în calitate de co-autor, a numeroase articole în reviste de specialitate şi capitole în volume colective.

Interese de cercetare:

  • Psihologie socială:
    • Problematica liderului în grupurile de copii şi adolescenţi
    • Conflict, competiţie şi cooperare în grupurile şcolare
    • Reprezentarea socială a succesului şi reuşitei şcolare
  • Psihologia dezvoltării:
    • Abordarea developmentală a ataşamentului
    • Psihopatologia dezvoltării la copil şi adolescent. Diagnoză şi intervenţie
    • Continuitate şi schimbare de-a lungul vârstelor
    • Iubirea, căsătoria şi parentalitatea – perspective moderne
    • Momente de criză în dezvoltare şi strategii de coping
    • Well-being şi successful aging
  • Psihologie educaţională:
    • Evaluarea psihologică în context educaţional
    • Dimensiuni psihologice ale calităţii vieţii la copii şi adolescenţi
    • Diferenţe intergeneraţionale în apariţia şi manifestarea autonomiei şi autoreglării emoţiilor şi comportamentelor
  • Psihologie şcolară şi consiliere vocaţională:
    • Modalităţi de optimizare a stării de bine şi a potenţialului uman în mediile şcolare
    • Eficientizarea practicilor de consiliere vocaţional